יש כמה דברים שחשוב להקפיד עליהם כשמעלים אתר מכירה. כך תעשו זאת ב-4 צעדים
בין אם כבר יש לכם עסק אבל אתם עדיין לא מציעים רכישה של השירותים או המוצרים שלכם באינטרנט, ובין אם אתם חולמים להקים עסק ומתכננים לנהל את כולו באינטרנט - ראשית, עליכם להבין מה חשוב לדעת על הקמה של חנות אונליין, מה הן האפשרויות ומה אסור לפספס. לפניכם מדריך שיעזור לכם לעשות את הצעדים הראשונים בג'ונגל המקוון, שלב אחר שלב.
שלב ראשון: אפיון האתר
אפיון אתרים הוא תחום מקצועי בפני עצמו, אבל זה לא אומר שאינכם יכולים לאפיין את האתר שלכם בכוחות עצמכם. האפיון הוא למעשה פירוט של מבנה האתר, סקיצה שמתארת את כל העמודים שיהיו באתר ומה יכיל כל עמוד.
כאשר תכינו את האפיון, שימו לב לדברים הבאים:
איך הגולש יידע בדיוק לאן הגיע בלי להתאמץ?
למעשה, מדובר על מבנה עמוד הבית. הדרך הטובה ביותר לאפיין את עמוד הבית היא להבין מהם האלמנטים שהכי חשוב להציג אותם בפני הגולשים, כאשר בחלק העליון והבולט ביותר מומלץ לציין איזו חנות זו ומהו הייחוד שלה (לדוגמה, בגדי הספורט האופנתיים ביותר, במחירים הנוחים ביותר).
מהם העמודים השונים שיהיו באתר?
נסו לא להגזים במספר העמודים ולשמור על מינימליזם. זה עוזר למנוע עומס ובלבול. כדי לגבש החלטות מדויקות, בקרו באתרי מתחרים ורשמו לפניכם מה הם כוללים. שימו לב גם לסל הקניות ולעמוד התשלום, וקבעו איך ייראו עמודים אלה באתרכם.
שלב שני: בחירת הפלטפורמה שעליה יוקם האתר
עכשיו, כשאתם יודעים מהו מבנה האתר, עליכם לבחור בפלטפורמה מתאימה. למעשה, שלב זה גם עשוי להיות הראשון אם אתם בוחרים בפלטפורמה של חנויות מוכנות מראש.
יש לכם כמה אפשרויות בבחירת הפלטפורמה:
- להתחיל מאפס על מערכות דוגמת WordPress או Wix - לרוב, WordPress תדרוש יותר ידע טכני כאשר Wix מתאימה יותר לחסרי הניסיון ומאפשרת הקמה קלה ונוחה של אתר.
- להצטרף לפלטפורמת חנויות מוכנה - דוגמת Etsy או Shopify הבינלאומיות, או מרמלדה מרקט הישראלית.
- להקים דף תשלום במהירות - אם כבר הקמתם אתר וברצונכם להפוך אותו לחנות מקוונת, תוכלו להקים את דף התשלום הפשוט והנוח של Cal. וכשאנחנו אומרים שאתם תוכלו להקים, הכוונה היא שאנחנו נקים אותו למענכם ונחסוך מכם את כל כאב הראש. כך, תוכלו לאפשר ללקוחות שלכם לשלם אונליין בתוך ימים ספורים. כדי להקים דף תשלום דרך Cal צרו קשר עם מוקד עסקים - ואנחנו נמשיך משם: 03-5726555.
שלב שלישי: בחירת אפשרויות התשלום באתר
יש כמה אפשרויות לתשלום בחנויות המקוונות, וכדי שתוכלו לבחור איזו הכי מתאימה לכם, שקלו מיהו קהל היעד שלכם ואיזו שיטה תהיה נוחה לו: האם הלקוחות שלכם יעדיפו לבחור מבין שלל האפשרויות? האם כדאי להגביל את התשלום רק לכרטיסי אשראי או אולי כדאי לאפשר תשלום רק באמצעות PayPal? גם במקרה זה, תוכלו לבקר אצל מתחרים, לבדוק אילו אפשרויות תשלום הם מציעים ולבחור את האופציה הנכונה לכם ביותר.
מכל מקום, אם, כמו רוב החנויות המקוונות, תבחרו לאפשר תשלום בכרטיס אשראי, תידרש התממשקות עם חברת כרטיסי אשראי. כדי שתוכלו לבחור את שירותי הסליקה המתאימים לכם, ערכו סקר שוק ובדקו איזו חברה נותנת לכם את הפתרון הטוב ביותר ואת התנאים המתאימים לכם ביותר. שימו דגש על תשלום מאובטח, על אמצעי הגנה איכותיים ועל קבלה של כל סוגי כרטיסי האשראי.
שלב רביעי: עיצוב ותוכן
כפי שאתם דואגים לעיצוב החנות הפיזית שלכם, כך עליכם לעצב היטב את החנות המקוונת שלכם. העיצוב עשוי לקבוע אם הלקוח הפוטנציאלי יקנה מכם או לא ויש לו היבטים אסתטיים ופונקציונליים כאחד - על העיצוב לשקף את הערכים האסתטיים של המותג שלכם, להיות אטרקטיבי, לאפשר נראות נוחה עם פונטים בגודל נכון ותמונות איכותיות, וללכוד את תשומת ליבם את הגולשים.
אם בחרתם להקים אתר מאפס ואין לכם כישורי עיצוב, מומלץ לשכור את שירותיו של איש מקצוע. בנוסף, שימו לב שהעיצוב מותאם גם למכשירי המובייל ושהתצוגה שלו ברורה ונוחה.
באשר לתוכן, על הטקסטים באתר להיות קצרים וקולעים, להציע את המידע הרלוונטי ולהיות ברורים מאוד. עדיף לשמור על פשטות ולהימנע מהתחכמויות.
בהצלחה!
פורסם ע"י מיטל גרמן ב-19 אוגוסט 2018