מכירות באינטרנט - כך תגדילו את הכנסת העסק שלכם

המסחר האלקטרוני פתח אינספור אפשרויות הכנסה נוספות, אם גם אתם שוקלים להגדיל את הכנסתכם עם מכירות באינטרנט, הנה לכם מספר טיפים רגע לפני שתקפצו למים העמוקים

בדקו את עצמכם - האם, במקום להשקיע מאמצים בהקמת חנות מסחר אלקטרוני משלכם, לא עדיף לכם להתחיל למכור באחד מאתרי הסחר הגדולים דוגמת eBay, Amazon או מרמלדה הישראלי? היתרון האדיר של מכירה בשווקים המקוונים הללו היא שלא תצטרכו להקים אתר משלכם, לשווק ולפרסם אותו.

אם בכל זאת אתם מרגישים שאתר הוא הצעד הראשון הנכון וההכרחי לכם, אנחנו ממליצים לכם לבנות אותו על אחת הפלטפורמות הנוחות לתפעול שאינן מצריכות את עזרתו של איש מקצוע, כמו Wix או Shopify.
אבל, כך או כך, אל תעשו דבר לפני שתצברו מעט ידע.

לפני שתתחילו בהרפתקה המופלאה של מכירות באינטרנט, יש לנו שלוש מילים בשבילכם: ידע, ידע וידע. אל תתחילו לפני שתחקרו את התחום ותלמדו אותו מעט.

הנה כמה נושאים שחשוב להתמקד בהם. חלקם מתאימים רק למי שבחר להקים אתר וחלקם גם לאלה שלא:

  • דומיין ושאר ירקות. הבינו מה נדרש כדי להקים אתר חדש ובמיוחד למדו על אחסון אתרים ועל קניית דומיין.
  • ממשק משתמש וחוויית משתמש. הכירו את קהל היעד שלכם. לכל עיצוב יש מטרה והיא למשוך קהל יעד רלוונטי בצורה אפקטיבית. מי הוא קהל היעד שלכם? מה הם הדברים החשובים להם כשהם קונים אונליין? איך מתנהל התהליך אצל מתחרים גדולים? היכנסו לנעליהם של המשתמשים ועצבו את החוויה שאותה הייתם רוצים לעצמכם; נסו לתמצת את הטקסטים כדי לא להכביד על המבקרים באתר; ולבסוף, הבטיחו נראות אפקטיבית גם במכשירי הסלולר.
  • שיווק. קראו מאמרים וחומרים שמסבירים איך להיעזר ברשתות החברתיות, ובייחוד באינסטגרם ובפייסבוק, כדי לקדם את האתר ואת ההיצע שלכם. גם במקרה הזה, בקרו אצל המתחרים וקראו פוסטים בתחום הפעילות של החנות שלכם, בקרו בחשבונות האינסטגרם שלהם ועקבו אחרי הפעילות השיווקית שלהם. אם אתם בוחרים למכור ב-eBay ודומיו, חפשו באינטרנט חומרי לימוד על איך לשווק את מרכולתכם בפלטפורמה הרלוונטית לכם ואיך למשוך לקוחות לעמודי המכירה שלכם.
  • מערך הפצה. בדקו מהי הדרך הנכונה ביותר לנהל את המלאי שלכם, בררו מחירי משלוחים ולמדו על כל דרכי ההפצה הזמינות והמומלצות ביותר.

גם לאחר שלמדתם את התחום בשלבים הראשוניים, צברו לעצמכם מקורות ידע שיאפשרו לכם להישאר עם היד על הדופק ולהתעדכן בכל פיתוח חדש שיצא לשוק. כי גם כשהעסק שלכם כבר יצבור תאוצה, כדאי שלא תשקדו על השמרים.


ידע = מכירות. אל תוותרו על שלב הלימוד. צילום: Istock.

שירות הלקוחות הוא אחד הפרמטרים החשובים ביותר במכירות באינטרנט. למה? כי אם הענקתם שירות גרוע אפילו ללקוח אחד בלבד, השמועה עלולה להתפשט ברגע ובאופן נרחב. אבל אם נתתם שירות מצוין, אותה השמועה תפעל לטובתכם ותוכלו להרוויח לקוחות חדשים רק מהשבחים שיעברו מפה לאוזן. לקוחות מרוצים יחזרו שוב ושוב, יביאו איתם לקוחות חדשים ויגדילו את רמת האמינות שלכם בעיני המשתמשים.

מהו שירות לקוחות מצוין במכירות באינטרנט? מענה מהיר הוא אחד האלמנטים החשובים כי אם לקוח שואל אתכם שאלה או פונה אליכם בבקשה לעזרה, הוא מצפה לעזרה מהירה מאוד אם לא מיידית. נוסף על כך, היכולת לספק פתרונות ולנהל שיחה אדיבה ונעימה גם היא מרכיב חשוב מאין כמוהו בשירות לקוחות מקוון. לבסוף, נסו לספק ללקוחות לפחות שני ערוצי תקשורת שבאמצעותם הם יכולים לפנות אליכם. אלה יכולים להיות שיחת טלפון, צ'ט באתר, וואטסאפ, הודעות בפייסבוק או כל ערוץ תקשורת אחר שתבחרו.


פורסם ע"י עומר גלעדי ב-20 פברואר 2019