4 דרכים להרוויח יותר כעסק קטן או בינוני

אם יש לכם עסק קטן או בינוני - זו הכתבה בשבילכם. אספנו עבורכם 4 כללים ופעולות שכדאי לכם לעשות כדי להגדיל הכנסות

כולם יודעים שעסקים קטנים-בינוניים רבים נסגרים מדי שנה. עם זאת, עסקים אלה הם אחד ממנועי הצריכה והתעסוקה החשובים במשק. אמנם, הגדלת הרווחים תלויה בסוג העסק ואם אתם רוצים להיכנס לעובי הקורה מומלץ לשכור את שירותיהם של יועצים מקצועיים, אבל בכל זאת יש כמה כללי אצבע שכדאי לפעול לפיהם לפני הכול.

גם עסקים שגודלם קטן עד בינוני יכולים לבחון אפשרויות לייעול הפעילות העסקית באמצעות תוכנות וכלים דיגיטליים אחרים. ייתכן שאתם סבורים שקניית כלים דיגיטליים לניהול העסק היא הוצאה מיותרת, אבל אם אלה חוסכים לכם זמן יקר - אין כל ספק שהם שווים את ההשקעה. בדקו אפשרות לאוטומציה של כל תהליך בעסק שלכם ותופתעו לגלות עד כמה תצליחו לחסוך לטווח הארוך, הן בטעויות אנוש והן בהשקעת זמן ומשאבים יקרים.

ישנם הרבה מוצרים פיננסיים שנועדו לסייע לעסקים קטנים-בינוניים, והרבה פעמים בעלי עסקים אינם מודעים לאפשרויות שעומדות בפניהם. לכן, ערכו מחקר ובדקו איך תוכלו לשפר את תזרים האשראי שלכם.

מה אפשר לעשות? שקלו פתיחה של חשבון עסקי, אם לא עשיתם זאת עדיין, ובררו על הלוואות לעסקים שנותנות לבעלי עסקים תנאים נוחים. כדאי לדעת שהלוואות חוץ בנקאיות לעסקים אף יתנו לכם מסגרת אשראי נוספת וכך גם מרווח נשימה גדול יותר. חוץ מהלוואה יש עוד פתרונות אשראי יצירתיים שעומדים לרשותכם, ותוכלו למצוא אותם כאן.

מומלץ גם לחסוך בעמלות על ידי ביצוע פעולות בערוצי הדיגיטל - באתר הפעולות לעסקים או באפליקציה לעסקים.

אסטרטגיית תמחור היא תורה בפני עצמה שכדאי לכל בעל עסק ללמוד אותה. אבל גם אם לא למדתם עסקים יש כמה כללי אצבע פשוטים שיעזרו לכם לתמחר נכון - לא גבוה מדי ולא נמוך מדי:

  • רשמו לפניכם את כל העלויות הכרוכות בשירות או במוצר שלכם - גם הישירות וגם העקיפות - כדי שתבינו בדיוק כמה אתם מרוויחים על כל מוצר או שירות.
  • ערכו סקר שוק כדי שתדעו מהו טווח המחירים הקיים בשוק בתחום הפעילות שלכם.
  • ברגע שיש לכם את כל הנתונים, בחרו את אסטרטגיית התמחור שלכם:
    1. תמחור יקר - בחרו בכך רק במקרה שהמוצר או השירות שלכם הוא איכותי באמת, או במקרה שאתם אנשי מקצוע מנוסים ומקצועיים מאוד.
    2. תמחור זול - בחרו במחירים נמוכים רק אם מבחינתכם "זול" משמעו משתלם ולא איכות ירודה, או במקרים של איכות ירודה אבל משתלמת, כמו צעצועים זולים לילדים שלאיש לא אכפת שיתקלקלו בתוך חודש.
    3. תמחור סביר - בחרו באפשרות הזאת אם ההיצע שלכם באיכות טובה עד מצוינת, אבל לא ירודה. בסביבת המחיר הסביר תוכלו להיות תחרותיים מספיק כדי למשוך לקוחות שמבינים בטיב המוצר או השירות שלכם ומחפשים חלופות בטווח המחירים הסביר.

לא תמיד נדרש תקציב שיווק כדי לדחוף את העסק קדימה. לפעמים צריך רק לבצע כמה שינויים באופן שבו אתם מתייחסים ללקוחות שלכם.

מה אפשר לעשות? חוץ מהקפדה על מתן השירות הטוב והמקצועי ביותר, בחנו אפשרויות של שימור לקוחות, כמו מבצעים מיוחדים ללקוחות חוזרים, הנחות על קנייה שנייה או שלישית וכיוצא באלה. כמו כן, אפשרו ללקוחות שלכם לשלם באשראי. כיום, גם עסקים קטנים ובינוניים יכולים לסלוק אשראי בקלות מכל מקום - גם מהטלפון הנייד. זה מקל על הלקוחות שלכם וזה מאפשר לכם להגדיל הכנסות.

אם עברתכם על ארבעת הכללים הללו, שיפרתם את פעילותכם העסקית לפיהם ועדיין יש לכם הרגשה שאתם יכולים לעשות עוד, זה הרגע המתאים לפנות לאנשי מקצוע. כדי לחסוך בהוצאה על ייעוץ, תוכלו להיעזר בשלל הארגונים שמציעים שירותים חינמיים או מוזלים לבעלי עסקים קטנים עד בינוניים, כמו גם בסיוע שמציעה המדינה.


פורסם ע"י מיטל גרמן ב-15 אוגוסט 2018